Mgr. Helena Valečková Brandová - Fyzioterapie pro těhotné ženy

03.05.2019 20:31
Fyzioterapie těhotné ženy
- význam každodenních aktivit těhotné ženy
- nepravidelné polohy plodu
- příčiny a možné fyzioterapeutické řešení
 
Mé jméno je Helena Brandová (dříve Valečková).
Jsem absolventkou magisterského programu Fyzioterapie na
Fakultě zdravotnických věd Univerzity Palackého v Olomouci.
Můj směr udávají mé dvě děti. Děkuji za to. Kdysi jsem jako sportovec hledala jasné příčiny potíží pohybového aparátu a chtěla rychlou nápravu. Dnes přemýšlím v širších souvislostech a klienta vedu k aktivnímu přístupu ke svému tělu.
V praxi se setkávám s dospělými, které trápí zejména potíže pohybového systému. Mám radost, když přicházejí lidé odpovědní za své zdraví, na mně je jen ukázat tělu cestu, klienta znovu napojit na sebe a většinou úleva od potíží na sebe nenechá dlouho čekat.
Po přednášení tématu "Vývoj dětské nohy" se ke mně dostávají rodiče s dětmi. Měřím nožičky na podoskopu, navrhuji vhodné cvičení, případně tejpuju. Můžete mě potkat v pětiprstých botech nebo jak nadšeně debatuji o bosé chůzi na dětském hřišti. Stejně tak podporuji nošení dětí v šátku či nosítku, kojení a kontaktní rodičovství.
Vycházím z vlastních zkušeností.
Prožila jsem si dvě ne zcela fyziologická těhotenství a dva porody, pro můj osobní rozvoj důležité mezníky.
Věřím, že tělo formuje orgán a platí to i obráceně. Tělo těhotné maminky formuje miminko. Jak formuje miminko tělo maminky všichni víme .
Moje přednáška bude vycházet ze spolupráce fyzioterapie a porodní asistence. Průkopnící je u nás velmi milá paní Mgr. Marika Bajerová se svou praxí v Příboře. Jsem také ovlivněna kurzem Jemného zrození a Ostravskou školou pánevní dna.
Probereme možnosti fyzioterapeutického ošetření v případě nepravidelných poloh dítěte v děloze. Zkusíme si aktivní sed i chůzi která nás "nese". Můžeme probrat péči o jizvu po CS, problematiku diastázy po porodu atd. Prostor bude i pro diskuzi.
Těším se na setkání s vámi!